Powered By Blogger

Wednesday, February 2, 2011

HATI

Kalau hati mampu berkata ..mungkin hatilah sahabat terbaik buat kita..hati jugalah yang paling setia dan tidak pernah jemu mendengar keluhan dalam hati kita..tangisan dalam hati kita. Kita manusia diduga dengan pelbagai masalah yang bisa membuat kita terduduk. apa yang mampu kita buat?Kembalilah pada Allah SWT..Hanya Dia yang mendengar dan memahami segalanya..

Hari ini entah napa teringin bercerita mengenai hati..hati siapa?..yang punya dirilah..hehe..

Hati kita unik kerana boleh merasa pelbagai rasa..macam lidah..hati kita boleh merasa sedih,takut,gembira dan lain-lain perasaan.Bagi saya dalam tempoh 3 tahun kebelakangan ini,jujurnya perasaan sedih lebih banyak..mungkinlah..of courselah ada juga happy moment tapi yang tersembunyi dalam hati itu tiada siapa yang tahu melainkan Dia...tiap malam berdoa dan mengadu pada-Nya.Inilah salah satu cara kita mendekatkan diri kita pada Dia..jarang orang yang gembira ingat pada Dia..mudah-mudahan ada hikmahnya..

Kadang-kadang ada yang tersemat dalam hati yang kita tidak boleh keluarkan di mulut..demi menjaga hati orang lain..kerana mulut badan binasa..itulah gunanya hati..hati dan mulut biar sama-sama baik..tapi bagi saya yang penting hati dan niat...hati mesti baik...mulut? sendiri mau ingatlah..

Sakit hati atau hati disakiti? hehehehe..dua-dua tidak bagus bunyinya...tapi semua orang pasti pernah merasa kan?kalau sakit hati atau hati sakit kadang-kadang keluarlah air mata..ya hati sayapun sebenarnya sedang sakit..dan itulah moral of the story napa entry saya kali ini bertajuk Hati..oleh siapa?...biarlah hati saya saja yang tahu bagi mengelakkan lebih ramai orang yang sakit hati..bagi orang-orang di luar sana saya nasihatkan..walaupun hati kita lain-lain janganlah sakiti hati orang..tidak kira ibubapa,adik beradik atau kawan-kawan..tiada faedahnya..kalau nasib kita atau umur tidak panjang,bayangkan orang akan bawa hati yang sakit itu sampai mati..Masyaallah..oklah sekian dan terima kaseeeehhh..Assalamualaikum!


No comments:

Post a Comment